МО

 

Мо: Тибетська гадальна система

 

В перекладі керівництва з практики гадання, складеному знаменитим майстром школи Ньінгма на завершенні XIX століття Жамгоном Міфам, дається докладний опис гадальної практики та розповідається про значення різних символів, що випадають при киданні спеціального кубика. Книга призначена для тих, хто бажає освоїти і практикувати цю унікальну тибетську методику гадання для себе. Слід зауважити (перекладача застереження) лише посвята і передача дозволяє застосовувати цю практику для інших живих істот за для їхнього блага.

 

Махакла 4-х рукий, еманація Манджушрі

 

 

ПЕРЕДМОВА

Останнім часом на Заході з'являється все більше книг з культури та релігії Тибету. Деякі з них дають читачеві можливість скласти вірне, цілісне уявлення про нашу культуру та життя. Інші ж присвячені розгляду окремих аспектів культури Тибету, у відриві від цілого. В результаті у людей, що цікавляться культурою та релігією Тибету, може виникнути спотворене уявлення про предмет.

Пропонована тут робота – «МО:Тибетська гадальна система», повинна розглядатися в контексті цілісного погляду на тибетську культуру. Гадання Мо не слід розглядати, як суто релігійну практику, котра не пов'язана з глибоким вченням Будди, яке є духовною основою життя народу Тибету.

В буддизмі, і особливо в традиції Махаяни, йдеться про те, що найвищим добром є принесення блага іншим. Цей ідеал знаходить своє виявлення в образі бодхісаттви – того, хто прагне до повного просвітління заради позбавлення від страждань усіх живих істот. У численних писаннях буддизму говориться, що бодхісаттва повинен без вагань і всіма засобами намагатися приносити благо як у відносному, так і в абсолютному значенні. Він повинен слугувати всім живим істотам, даючи їм духовні настанови, матеріальні предмети, такі як ліки і їжа, а також позбавляти їх від страху, наділяти своєю люблячою добротою та давати поради про те, як їм чинити в тій чи іншій життєвій ситуації. Так як Будди наділені знанням причин та наслідків усіх умов так добре, як бачення їх основної реальності, використання Мо може виявитися корисним, якщо поєднати непохитну віру з односпрямованим зосередженням на Будд. Таким чином Мо може бути одним із визначених методів, в яких непросвітлені істоти можуть покладатися на Будд, щоб допомогти подолати скруту в своєму повсякденному житті.

У гадання Мо є дві важливі первинні функції. Перш за все, ця система дозволяє нам допомогти собі побачити деякі події і ситуації нашого життя чітко та ясно. По-друге, якщо ми використовуємо його для інших (слід зауважити (перекладача застереження) лише посвята і передача дозволяє застосовувати цю практику для інших живих істот за для їхнього блага) з вірною мотивацією, яка складається з позбавленого від егоїзму бажання принести їм благо – що широко виконувалось багатьма великими учителями Тибету, це слугуватиме продовженням і розвитком нашої практики шляху бодхісаттви. Є також і вторинна функція Мо. Центральне, найбільш глибоке вчення Будди називається «Пратітья Самутпада», що перекладається як «Взаємозалежні Зародження або Співзалежні Виникнення». Це вчення одночасно пояснює сутність взаємозв'язку причин і умов на відносному, мирському, рівні реальності та сутність Порожнечі, або самовідданості, на рівні абсолютної реальності. Хоч сумлінні зусилля необхідні в концентрації та спогляданні для досягнення реалізації Взаємозалежного Зародження, така система як Мо, розкриває уявлення про взаємозалежність і причинно-наслідкову гру світу, в якому ми живемо, і можливо, будемо сподіватися, спунукає одного разу до дослідження його на більш глибокому рівні.

У Тибеті існує багато методів гадання Мо. Система, наведена в цій книзі, складена великим майстром Жамгоном Міфам на основі таємних тантр, котрі проповідував сам Будда. Відповідно до цього методу, гадаючий спирається на духовну силу бодхісаттви Манджушрі, котра є втіленням в собі Позамежної Мудрості усіх Будд сьогодення, минулого та майбутнього. Сила мови Манджушрі зосереджена в його священній мантрі ОМ АХ РА ПА ЦА НА ДхІ, яка з'єднує нас з його Всепроникною Мудрістю і таким чином дає можливість отримати правильну відповідь, що відображає взаємодію причин і наслідків в ситуації що цікавить нас. У сутрі, званій «Манджушрі Нама Самгіті» («Читання Імен Манджушрі»), сам Будда оповідає про найвищі якості Манджушрі та говорить, що його мантра ОМ АХ РА ПА ЦА НА ДхІ, є проявом тієї мудрості котра перевірена досвідом усіх просвітлених істот. Тому, спираючись на співчутливе благословення Манджушрі та силу його мантри, ви повинні мати впевненість в тому, що мудрість всіх просвітлених істот виявляється в кидку кістки(кубика).

Два перекладачі «МО:Тибетська гадальна система», Лобсанг Дагпо і Джей Голдберг, досліджували Дхарму на багатьох рівнях, і їх розуміння Святого Письма видно в тонкій роботі, яку вони зробили тут. Цей переклад відкриває англомовному світові (тепер і україномовному теж, примітка перекладу) ще одне доповнення та зрозстаюче тіло літератури щодо нашої землі Тибету.

 

Його Святість Сакья Трізін

 

 

ВСТУП

Протягом багатьох століть тибетці використовували у своєму повсякденному житті різні гадальні техніки, що носять загальну назву Мо, для вирішення найрізноманітніших питань, чи це занепокоєння, що виникло в результаті поганого сновидіння, захворювання, майбутної поїздки, чи робота, чи навіть питання про бажання брати участь в духовних дисциплінах або практиках. Для передбачення майбутнього застосовувалися найрізноманітніші методи. Одним з них, але далеко не єдиним, є гадання з використанням гадальної кістки у вигляді кубика, як це описано в цій книзі. Техніки гадання з використанням кубиків дуже різноманітні та пов'язані з різними тантричними божествами, що відносяться, як правило, до класу Хранителів Дхарми. Однак техніка гадання, наведена в нашій книзі, заснована на приклик´анні великого Бодхісаттви Мудрості Манджушрі; саме його благословіння та поради прагне знайти той, хто приступає до гадання за цією методикою, щоб отримати відповідь на питання котрі турбують. І оскільки Манджушрі є втіленням мудрості всіх Будд минулого, сьогодення і майбутнього, люди протягом століть вірили та вірять в те, що його провід допомагає їм благополучно оминути мінливості долі, що його Позамежна Мудрість підкаже вірний вибір вчинку і в кінцевому підсумку приведе до стану абсолютного умиротворення і просвітління. Великий святий і вчений школи Ньінгма Жамгон Міфам (Жамьянг Намгьял Г´яцо), 1846-1912, склав своє керівництво для гадання на основі Калачакра-тантри з додаванням пояснень, що містяться в тексті «Океан Дакинь». Жамгон Міфам визнаний одним з найвидатніших подвижників Тибету минулого, оскільки володів великими знаннями і був визнаним майстром практики буддійського Вчення. Головними його вчителями були Жамьянг Кенце Вангпо і Патрул Рінпоче. Під їх керівництвом він осягнув навчання чотирьох основних шкіл тибетського буддизму, а також вивчив п'ять головних і п'ять другорядних наук, до числа яких входять поезія, астрологія, медицина, граматика, логіка і філософія. Він широко прославився своїми зрозумілими та доступними поясненнями навчань Сутри і Тантри, а в тридцяти двох томах його творів можна знайти роботи по архітектурі та методам будівництва храмів і будинків, астрології, різним видам гадання (причому цілий том присвячено Бонському(Бонпо) методу передбачення майбутнього на основі зав'язування різноманітних вузлів), поезії та багатьох інших питань. Якщо коротко, він був неперевершеним вченим, а також великим практиком шляху Дхарми.

 

 

МЕТОД ГАДАННЯ

Перш ніж приступити до гадання, слід виконати кілька попередніх медитацій. Перш за все, уявіть собі, що в просторі перед вами знаходиться великий бодхісаттва Мудрості Манджушрі. Його тіло жовтого кольору, у нього дві руки і одна особа. У правій руці він тримає палючий меч мудрості, піднявши його над головою, а в лівій, вміщеній біля серця, тримає стебло синього лотоса. Квітка цього лотоса розташований на рівні голови Манджушрі, біля його лівого вуха, і на ньому лежить книга, що містить у собі Сутра Досконалої Мудрості (санскр.: «Праджняпараміта-Сутра»). Його ноги схрещені в ваджрарній позі, і виглядом він подібний до шістнадцятирічного юнака.

Манджушрі 2-х рукий

Подумайте про те, що він благословляє ваш Гадальний кубик, і прочитайте наступну молитву:

 «ОМ! СЛАВЕТНИЙ МАНДЖУШРІ, НАДІЛЕНИЙ ОКОМ ПОЗАМЕЖНОЇ МУДРОСТИ, ЯКИМ ТИ БЕЗПЕРЕШКОДНО РОЗЗИРАЄШ ТРИ ЧАСИ 1, ПОГЛЯНЬ НА МЕНЕ! ТРИ КОШТОВНОСТІ(ПЕРЛИНИ) 2 І ТРИ ОСНОВИ(КОРЕНІ) 3, ПРОШУ, З'ЯВИТИСЬ МЕНІ СИЛОЮ ІСТИНИ, В ЯКІЙ НЕМАЄ ОМАН, ЩО ПРИЙНЯТИ, А ЩО ВІДКИНУТИ».

Потім читайте мантру Манджушрі:

 

ОМ АХ РА ПА ЦА НА ДхІ

ОМ АХ РА ПА ЦА НА ДхІ 4

 

і мантру взаємозалежного походження:

ОМ Е ДХАРМА ХЕТУ ПРАБХАВА ХЕТУНТЕ КХЕН ТАТХАГАТО ХАЙА ВАТЕТТЕ КХЕН ЧАЙО НІРОДХА ЕВАМ ВАДІ МАХА ШРАМАНА СОХА 5

 

Першу мантру необхідно повторити три чи сім разів (або більше, якщо бажаєте), друга мантра повинна бути прочитана один, три або сім разів. На завершення подуйте на Гадальний кубик, щоб передати силу прочитаних мантр. Потім, тримаючи в голові поставлене запитання, а також ім´я людини, для якої здійснюється гадання (якщо ви гадаєте не для себе – слід зауважити (перекладача застереження) лише посвята і передача дозволяє застосовувати цю практику для інших живих істот за для їхнього блага), двічі кидайте Гадальний кубик і дивіться відповідь. Якщо, наприклад, при першому кидку випадає РА, а при другому – ДхІ, тоді відповідь слід шукати в розділі РА, а у самому розділі шукати поєднання РА ДхІ (номер 12).

Для практичного здійснення гадання вам знадобиться Гадальна кістка(кубик). Це має бути невеликий кубик, виготовлений з будь-якого відповідного(природнього) матеріалу, з нанесеними на його грані складами мантри Манджушрі. Ось розгортка кубика, що показує, в якому порядку слід нанести літери на його грані: (в англомовному перекладі вказано еквіваленти Склад=Цифра на гральному кубику; тут є особливість, тому для того хто не отримав передачу та посвяту, навіть при гаданні для себе, краще використовувати кубик із тибетськими або українськми складами, спеціально виготовлений(самотужки теж підійде) для даної практики, перекладача застереження).

 

Гадальний кубик(кістка) МО, розгортка українською та тибетською; omahrapacanadhi.in.ua

 

ВІДПОВІДІ

Кожна відповідь, одна з тридцяти шести можливих комбінацій, що можуть випасти на гранях Гадального кубика, поділяється на декілька частин. Перш за все, вказане ім'я або назва відповіді; вступний розділ роз'яснює цю назву з використанням метафори або символу, а наступна фраза характеризує всю тему загалом, часто використовуючи цитату з якогось класичного тексту, щоб вказати на загальний зміст передбачення що випало. Далі йдуть одинадцять найтиповіших тем запитань, з відповіддю на кожну з них, і в кінці наводиться додаткове ім'я даного розділу. Одинадцять відповідей на типові питання охоплюють усе коло проблем, передбачення щодо яких можна отримати з використанням цієї Гадальної системи. Ми перерахуємо їх разом з коротким описом, що характеризує ту сферу життя і діяльності, до якої відноситься кожна з них.

Сім'я (майно та особисте життя): найосновніші і близькі для вас речі, включаючи все, що стосується вашого фізичного існування, сім'ї та майна.

Цілі та наміри: всі цілі, які ви переслідуєте в своїх справах, а також в інших сферах свого життя.

Друзі та багатство: люди, пов'язані з вами, а також ваше матеріальне становище.

Вороги: опис ваших ворогів.

Гості: все, що пов'язано з прибуттям гостей і їх подорожжю. Відповідь на це питання була особливо важлива в Тибеті, де гостів можна було очікувати місяцями.

Хвороба: стан вашого здоров'я.

Злий дух: можливість того, що ваші проблеми виникають від впливу деяких ворожих сил, таких, як злі, духи або невідомі вам несприятливі умови.

Духовна практика: чи буде вдалою духовна практика і який саме практикою слід займатися.

Втрата: де шукати загублену річ і чи можна її знайти.

Чи прийдуть вони та чи виповниться справа: можливість зустрічей і успіху в певному починанні.

Інше: тут містяться відповіді на запитання, які не включені до жодної з перерахованих вище категорій(тем), або ж загальні настанови щодо визначеної ситуації.

У гаданні містяться не тільки відповіді на питання, але також поради щодо того, як впоратися з певними проблемами. Як правило, даються рекомендації зайнятися певною духовною практикою або виконати ритуал, присвячений тому чи іншому божеству. Пересічний мешканець Тибету, як правило, був нездатний сам виконати відповідні приписи і змушений був звертатися у найближчий монастир або до лами, який міг би виконати для нього необхідний ритуал. Тому, хоча вам, можливо, і незнайомі імена багатьох з перерахованих в тексті божеств, а також назви ритуалів і священних текстів, автори перекладу вирішили залишити їх для того, щоб ви при нагоді могли запитати про них у того, хто володіє відповідним знанням.

Для того щоб визначити, чи є відповідь на гадання точною або сумнівною, рекомендується повторити цикл кидання Гадального кубика. Якщо повторно випадуть ті ж самі два склади, що і першого разу, це означатиме, що ви отримали точну, стійку відповідь. Якщо склади випадуть в зворотній послідовності, то відповідь вважається слабкою. Якщо ж при подальших киданнях випадають інші знаки,– ваше перше гадання залишається в силі. Ви можете також поглянути на відповідь з іншої точки зору. Наприклад, якщо першого разу вам випало сприятливе, чи навпаки, нещасливе пророкування, можна знову кинути Гадальний кубик, щодо відносно більш віддаленого майбутнього з приводу цього ж пиання. Таким чином ви можете провести ряд гадань для різних періодів часу. Якщо ви бажаєте отримати відповідь на дуже серйозне питання, наприклад щодо важкого захворювання, тоді дуже добре провести відразу кілька гадань. Якщо ж питання не дуже серйозне – достатньо лише одного разу.

 

ДОДАТКОВІ МЕТОДИ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ

Можливі кілька рівнів інтерпретації значення складів що випали при гаданні. Нижче ми наводимо деякі з цих значень.

Як самі склади, так і їх співвідношення, мають зовнішнє і внутрішнє значення. Якщо випадає два однакових склади, наприклад ДхІ ДхІ, ПА ПА і т.д., тоді їх внутрішнє і зовнішнє значення збігаються. Якщо ви бажаєте дізнатися що-небудь про свої стосунки з іншими людьми, слід провести два гадання. Перше з них буде стосуватись вас, а друге – людини яка вас цікавить. Або ж ви можете провести одне гадання; в цьому випадку перший з складів що випадатиме означить вас самих, а другий – іншу людину. Після цього вам слід вивчити співвідношення між значеннями знаків що випали.

Якщо першим випаде склад ДхІ, тоді його співвідношення з іншими складами можна інтерпретувати таким чином:

Якщо склад ДхІ з'являється у другій частині відповіді, це не віщує нічого поганого, умиротворення божеств підношеннями буде успішним. Окрім того, ДхІ віщує додавання тому, хто раніше нічого не мав.

Якщо склад АХ випадає в поєднанні – першим, тоді така відповідь вважається посередньою. Якщо ж цей склад випадає у другій частині гадання, тоді справа котра вас цікавить виповниться без перешкод. АХ вважається також хорошою ознакою для лікування захворювань.

Склад РА пов'язаний з вашими бажаннями та задумами; ЦА стосується послань і повідомлень; ПА – радості в зв'язку з вашим майном; НА – вашої області та країни.

Склади АХ, ДхІ, РА і ЦА ототожнюються з мудрістю інтуїтивного осягнення, грубістю і спадаючим місяцем, а НА та ПА – з концентрацією, ніжністю та прибуваючим місяцем. Окрім того, РА відповідає голосу та мові, ЦА – повітрю в тілі (що включає також процес дихання і має відношення до дихальних захворювань), НА відповідає самому тілу, а ПА – судинній системі (вени і артерії).

У відношенні різних типів активності:

У відношенні елементів:

У відношенні різних частин тіла:

У відношенні об'єктів органів чуття:

Що стосується внутрішніх частин тіла:

У відношенні світових сфер:

У відношенні статі:

Що стосується сторін світу або напряму, в якому віддалився злодій чи хто-небудь ще, де слід шукати втрачений предмет або рухатися самому і т. д., то:

У відношенні кольору:

У відношенні форми:

У відношенні сімейств будд:

 

 

 

Гадання МО

Розгляд того, що прийняти, а що відкинути

на своєму життєвому шляху

на основі найвищої мантри АХ РА ПА ЦА НА ДхІ,

яка є мовою Славного Манджушрі.

Складено Жамгоном Міфам

 

 

 

РОЗШИФРУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ, ПЕРШИЙ СКЛАД:

 

      АХ      РА      ПА      ЦА      НА      ДхІ      

 

 

 

 

ОМ АХ РА ПА ЦА НА ДхІ Хай цей переклад слугує усім живим істотам для досягнення пробудження, звільнення та просвітління


1 – Три часи – минуле, теперішнє та майбутнє.

2 – Три Коштовності – Будда, його Вчення (Дхарма) і зібрання його послідовників (Сангха).

3 – Три Основи (або Три Корені) – гуру (корінний учитель), ідам (головне тантричне божество того хто практикує), та дакиня (жіноче божество, котре своєю енергією сприяє успіху практики).

4 – Це головна мантра Манджушрі. Вона не має перекладу, але вважається, що п'ять її центральних складів – АХ РА ПА ЦА НА – символізують п'ять сімейств будд, а останній склад ДхІ висловлює їх мудрість.

5 – Цю мантру можна приблизно перекласти наступним чином: «Татхагата (Будда) пояснив виникнення всіх речей, що мають причину свого виникнення; він пояснив також припинення їх буття: таке вчення великого святого». Таким чином, в цій мантрі розкривається, як Будда осягнув закон взаємозалежного походження.

0 – Даний текст являє собою переклад українсьокою мовою(вперше) 2016 року, з двох джерел:

MO: Tibetan devination system, by Mipham, 1990Тибетское гадание – МО, 2006   –MO: Tibetan devination system, by Mipham, foreword by His Holiness Sakya Trizin, Translated into English by Jay Goldberg and Lobsang Dakpa.– Snow Lion Publications, Ithaca, New York.– 1990.– 156 p. ISBN 0-55939-147-2 ENG

   –Тибетское гадание – МО. /Пер. с англ. С. Хосс – М.: Медков С Б., 2006 – 128 с. ISBN 5-903582-07-5 RU

 

 

 

Інші відомі кириличні видання, присвячені гаданню Мо: Мо три руководства по тибетскому гаданию, Жамгон Мифам & Дорже НоваМО Тибетское гадание, Чогьял Намкай Норбу